MARKETING EN COMMUNICATIE TEN TIJDE VAN CORONA

Het coronavirus heeft betrekking op elke Nederlander, iedereen merkt en voelt dit. Ook Drops, onze relaties en de agro- en foodsector in het algemeen. Vanuit adviezen en regelgeving die de gezondheid en veiligheid van iedereen terecht vooropstelt, zien we bij onze relaties diverse situaties ontstaan. Waar de een met man en macht aan het werk is om iedereen van voedsel te voorzien, blijft het bij de ander akelig stil. Feit is dat het virus ons allemaal voor onbekende uitdagingen stelt en daarom willen wij u veel kracht en wijsheid toewensen in deze onzekere tijd. Dat we hier allemaal in goede gezondheid uit mogen komen. Samen staan we sterk!

De focus bij het coronavirus ligt op dit moment – terecht – op de veiligheid. Het belangrijkste is namelijk dat we hier allemaal gezond weer uitkomen. Echter brengt het virus ook een economische crisis met zich mee. Uw mooi gemaakte plannen voor 2020 moeten misschien even de ijskast in. Maar uw marketing (bijna) volledig stilleggen, maakt de heropstart straks veel zwaarder. “Blijf ook in tijden van crisis actief en zichtbaar”, is het credo.

HOE KOMT U HIER STERKER UIT?

Juist in deze zware en onzekere tijd, komt de ware ondernemersgeest naar boven. De innovativiteit van ondernemers wordt op de proef gesteld, als dat wat ze altijd deden ineens niet meer mogelijk is. Bij het naleven van de gestelde regels is creatief denken vereist.

Hoe gaat u om met marketing in tijden van recessie? Enkele tips:

Meer dan ooit voelen we dat we elkaar nodig hebben. Maar ook na corona kan samenwerking van betekenis zijn voor uw zaak. Zet nu de lijntjes uit (op afstand natuurlijk, een belletje of mailtje voldoet) en profiteer daar straks van! Bent u slager? Neem dan eens contact op met de lokale bakker of kaasboer, misschien kunt u elkaars assortiment versterken. Of voeg u samen als leverancier van maaltijdcomponenten en verzorg gezamenlijk kant-en-klaar lunches of afhaalmaaltijden. Denk in win-win en ga op zoek naar waardevolle, lokale verbindingen. Onderneem lokaal en steun elkaar!

Drops heeft een uitgebreid netwerk in de agro- en foodsector. Bent u op zoek naar een unieke samenwerkingspartner, bijvoorbeeld een concullega, teler, versspeciaalzaak, horecagelegenheid of toeleverancier? Wij leggen regelmatig de verbinding tussen onze relaties en helpen u graag!

Het behouden van uw vaste klanten staat in tijden van recessie op de eerste plaats. Beloon uw bestaande klanten, bijvoorbeeld met aantrekkelijke acties, een mooi gebaar of een leuk product. Consumenten zoeken houvast en vinden op deze manier het vertrouwen dat ze altijd hebben gehad in uw onderneming. Zorg voor een unieke beleving door net dat beetje extra te doen en versterk meteen uw klantbinding. Tevreden klanten zijn immers de beste reclame!

Is uw bedrijf gesloten of zijn uw werkzaamheden in hoeveelheid afgenomen? Dan heeft u nu de ruimte om uw eigen zaak eens rustig onder de loep te nemen. Ga eens terug naar de basis. Wie ben ik, wat doe ik op welke manier en met welke reden? Wat zijn mijn doelen en wie is eigenlijk mijn doelgroep? Past de huidige (huis)stijl en fotografie daar nog bij? Wat doen concurrenten en op welk gebied kan ik innoveren om mijn omzet een boost te geven? Door nu aan een goed fundament te werken, heeft u de frisse plannen straks op de plank liggen. Dan bent u, als dit allemaal achter de rug is, klaar om met nieuwe energie een inhaalslag te maken!

Lees hier het inhoudelijke artikel ‘Blijf investeren in marketing en reclame in tijden van coronarecessie‘ van Adformatie; hét marketingplatform van Nederland.

WAT KUNNEN WIJ VOOR U BETEKENEN?